Select Menu

ads2

ads2

Slider

Travel

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ


link για pchands

Performance

Cute

My Place

Racing

Videos

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΕΝΔΙΔΟΥΝ ΣΕ ΕΚΒΙΑΣΜΟΥΣ:

Δημοσιογραφόντας 46 χρόνια, από τον Οκτώβριο του 1973 και όντας Συντάκτης της Εφημερίδος του «ΜΑΧΗΤΗ ΤΟΥ ΚΙΛΚΙΣ» το 1980, ΥΠΌ ΤΟΝ ΑΕΊΜΝ...

» » ΣΤΑΔΙΑ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
«
Next
Νεότερη ανάρτηση
»
Previous
Παλαιότερη Ανάρτηση


Γράφει η θεοδώρα Τσιαμαντά.  
   Σίγουρα όλοι μας έχουμε συναντήσει στην καθημερινότητά μας ανθρώπους καχύποπτους, ανασφαλείς, ενοχικούς, κομπλεξικούς, μοναχικούς κτλκαι έχουμε αναρωτηθεί για ποιο λόγο συμπεριφέρονται έτσι. Την απάντηση μας τη δίνει ο Eriksonμε τη θεωρία των σταδίων ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης. Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή, σε κάθε στάδιο ανάπτυξης επικρατεί μία βασική ανάγκη, η οποία πρέπει να καλυφθεί ικανοποιητικά  προκειμένου το άτομο να περάσει ομαλά στο επόμενο εξελικτικό στάδιο. Αν η ανάγκη που υπάρχει στο συγκεκριμένο στάδιο δεν καλυφθεί επαρκώς, τότε υπάρχει πιθανότητα να παρουσιαστούν δυσκολίες στη ζωή του ατόμου που θα επηρεάσουν κάποιους τομείς στη ζωή του. Οι δυσκολίες σχετίζονται με ελλείψεις που προκαλεί η ανικανοποίητη ανάγκη. Τα στάδια παίρνουν το όνομά τους από τη βασική ανάγκη ή τη στέρησή της που κυριαρχεί στη συγκεκριμένη ηλικία.

1)  Στάδιο της βασικής εμπιστοσύνης-δυσπιστίας (από τη γέννηση ως και το τέλος του 1ου έτους)
Το βρέφος έχει ανάγκη να δημιουργήσει μια σχέση εμπιστοσύνης με το άτομο που το φροντίζει και να νιώσει επιθυμητό. Αν ο ενήλικας δεν ανταποκριθεί στο ρόλο του, τότε η ανάγκη του παιδιού δεν καλύπτεται και αντί να αναπτυχθεί η εμπιστοσύνη, αναπτύσσεται η δυσπιστία.
2)  Στάδιο της αυτονομίας-αμφιβολίας (1ος-2ος χρόνος)
Το παιδί προσπαθεί να αυτονομηθεί. Αν δεν τα καταφέρει νιώθει ντροπή και αμφιβολία.
3)  Στάδιο της πρωτοβουλίας-ενοχής (2ος-5ος χρόνος)
Το νήπιο επιθυμεί να αναπτύξει πρωτοβουλίες για να διερευνήσει τον κόσμο. Αν δεν του δοθεί η ευκαιρία αισθάνεται ενοχή.
4)  Στάδιο της εργατικότητας-κατωτερότητας (6ος-11ος χρόνος)
Το παιδί έχει την ανάγκη να παράγει έργο και να αναγνωριστεί για αυτό. Αν η ανάγκη δεν καλυφθεί, τότε αναπτύσσει αισθήματα κατωτερότηταςκαι ανεπάρκειας.
5)  Στάδιο της ταυτότητας-σύγχυση ταυτότητας (12ος-20ος χρόνος)
Ο έφηβος προσπαθεί να χτίσει την ταυτότητά του. Βρίσκεται σε μια αναζήτηση για το ποιος είναι και τι στόχους έχει. Αν δεν τα καταφέρει τότε επικρατεί μια σύγχυση στο μυαλό του.
6)  Στάδιο της οικειότητας-απομόνωσης (20ος-30ος χρόνος)
Ο ενήλικος επιδιώκει να αναπτύξει ζεστές και σημαντικές σχέσεις (προσωπικές, φιλικές, επαγγελματικές). Αν δεν το πετύχει, απομονώνεται και δημιουργεί επιφανειακές σχέσεις.
7)  Στάδιο της δημιουργικότητας-στείρας προσέγγισης (30ος-50ος χρόνος)
Το άτομο δημιουργεί οικογένεια, έχει μια δουλειά και κοινωνική ζωή. Αν δεν πραγματοποιήσει τα παραπάνω υιοθετεί μια αδιάφορη προσέγγιση προς τη ζωή.
8)  Στάδιο της εσωτερικής ακεραιότητας-απογοήτευσης (50ος-το τέλος)
Το άτομο αναζητά το νόημα όσων έζησε. Επικρατεί η ανάγκη για εσωτερική αυτάρκεια και ικανοποίηση. Αν ο εσωτερικός απολογισμός της ζωής έχει «αρνητικό πρόσημο» τότε νιώθει απογοήτευση και απελπισία.

Συνεπώς κάποιοι άνθρωποι είναι «προβληματικοί», γιατί δεν κάλυψαν την πρέπουσα ανάγκη στο συγκεκριμένο στάδιο.



Τσιαμαντά Θεοδώρα

About ΤΕΟ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
«
Next
Νεότερη ανάρτηση
»
Previous
Παλαιότερη Ανάρτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Leave a Reply